عروس البحر الأبيض

عروس البحر الأبيض

Friday, April 8, 2011

"واستعينوا بالصبر والصلاة"


محتاجين نحس بالحاجات دي فعلا

مش الناس اللي هتدي ولا الناس اللي هتمنع
ولا الناس اللي هتضر ولا الناس اللي هتنفع
ولا الناس اللي هتنزل البلاء ولا الناس اللي هترفع
غيرة الناس مش هتقتل
ربنا اللي بيحفظ من حسد الناس وحقدهم
ما حدش قال عشان اتضريت بحاجة قبل كدة أو غيرك اتبهدل منها، يبقى انت كمان هتضر تاني وابدأ بقة ودع السعادة من حياتك وشيل هم إيه اللي ممكن يحصل بكرة
اللي ربنا رايده هو اللي هيكون وما حدش فعلا بإيده أي حاجة
"أنت تريد وأنا أريد والله يفعل ما يريد"

( علمت أن رزقي لن يأخذه غيري فإطمأن قلبي )

لو حاجة ربنا كاتبهالك، ما فيش قوة في الدنيا ممكن تصدها عنك
لو حسيت إن حد كان السبب في حرمانك من حاجة أو هو أخدها بدالك، فاعرف وثق وتأكد إن دة الخير وإن هو مالهوش أي علاقة، ربنا أراد كدة فلازم كان يحصل كدة وأكيــــــــــد ربنا عاين لك حاجة أحسن بس في الوقت المناسب
زي التفاحة كدة، ما ينفعش تتقطف وتتاكل قبل موعدها (مع إني والله مش بحب التفاح بس أنا بذكره عشان أختي بتحبه :) )



يا ترى إمتى التفاحة هتكون قابلة للأكل ؟؟؟

2 comments:

Shaimaa said...

الله ينور يا فيدو
جه في وقته اوي اوي البوست ده
:)


"أنت تريد وأنا أريد والله يفعل ما يريد"

" علمت أن رزقي لن يأخذه غيري فإطمأن قلبي "


انا كنت محتاجة اسمع الكلمتين دوول اوييييييييييي
شكرا يا جميلة :-*:-****

Anonymous said...

العفو يا حبيبتي :* :* :*
فيدو دايما في الخدمة ;)

Post a Comment

comments are always welcomed :)