عروس البحر الأبيض

عروس البحر الأبيض

Saturday, July 30, 2011

حللوني


Countdown: 3 ..... :( :( :( :( :(
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
---------------------

ما هي إلا عبرات مؤقتة تذرفها عيونكم
-------------------------------

لئن لم نلتقي في الأرض يوماً ** وفرق بيننا كأسُ المنونِ

فموعدنا غداً في دار خُلد ** بها يحيى الحنونُ مع الحنونِ
-------------------------------------------------

نفسي أوي احفظه ... كل ما أقطع فيه شوط، أنسى كل حاجة حفظتها ...
--------------------------------

There's one sad truth in life I've found
While journeying east and west -
The only folks we really wound
Are those we love the best.
We flatter those we scarcely know,
We please the fleeting guest,
And deal full many a thoughtless blow
To those who love us best.
~Ella Wheeler Wilcox

يعني لو جرحت حد فيكم، دة دليل على إني كنت بحبه :(
"ومن الحب ما قتل" :)
------------------------------------------------------------------------------


عدت سنين الكلية ... أحلى سنين العمر ... آخر سنة دي كانت أجمل سنة إلى حد ما (أنا ملاحظة إني آخر كل سنة بقول كدة D: )...

وبعد ما ناقشنا المشروع الحمد لله وخلاص تقريبا ما فيش أي حاجة هتربطنا بالكلية غير حفلة التخرج (دة لو حضرتها :(( )، حبيت بس أعمل البوست دة عشان أعتذر لأي حد غلطت في حقه أو اتكلمت عليه سواء هو عارف كدة ولا مش عارف، يا ريت الكل يسامحني، بجد أنا أسفة جدا، أكيـــد لم أقصد إيذاء حد وأنا مسامحة الناس كلها :)

بفكركم بقول الرسول صلى الله عليه وسلم

يشترط لصحة التوبة فيما يتعلق بحقوق العباد : رد المظالم أو التحلل منها ؛ لما روى البخاري عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَال: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ "مَنْ كَانَتْ لَهُ مَظْلَمَةٌ لِأَخِيهِ مِنْ عِرْضِهِ أَوْ شَيْءٍ فَلْيَتَحَلَّلْهُ مِنْهُ الْيَوْمَ قَبْلَ أَنْ لَا يَكُونَ دِينَارٌ وَلَا دِرْهَمٌ إِنْ كَانَ لَهُ عَمَلٌ صَالِحٌ أُخِذَ مِنْهُ بِقَدْرِ مَظْلَمَتِهِ وَإِنْ لَمْ تَكُنْ لَهُ حَسَنَاتٌ أُخِذَ مِنْ سَيِّئَاتِ صَاحِبِهِ فَحُمِلَ عَلَيْهِ ).

حللوني :)

No comments:

Post a Comment

comments are always welcomed :)