عروس البحر الأبيض

عروس البحر الأبيض

Tuesday, September 14, 2010

خواطر حزينة أوي أوي

عودة إلى أرض الوطن وإلى مسقط رأسي الجميييييل، وأتاري مصر كلها منورة

:D
--------------------
مصر اتغيرت في 35 يوم ... الأغاني زادت والسجاير ملت الدنيا ولبس الناس بقة أضيق والمظاهر الغير إسلامية بقيت ملحوظة أوي أوي ... إلى الأمام يا أم الدنيا، عماااار يا مصر !!!!!!!!! هو دة التغيير اللي بندور عليه فعلا !!!!!!! ء
----------------------
اتفكت مردة الشياطين، واتفتحت أبواب جهنم والناس قللت من القرآن والصلاة ... وحشتني يا رمضااااان ... :(((((( ء
--------------------
كل سنة وانتم طيبين ويا رب أيامكم كلها تكون سعادة وأعياد ونجاح وتحققوا كل اللي نفسكم فيه، يا رب يا رب ... والله أنا دعيت للناس كلها كل يوم في رمضان وناس كتيرة أوي دعيتلها بأساميها مع إني مش هستفيد حاجة خاالص لو هي بقيت سعيدة ... بس بردو، نفسي الناس كلها تكون سعيدة .. ربنا يتقبل ويستجيب يا رب
------------------
أنا مش هقول إني مش فاهمة ليه كل دة قاعد بيحصل للإسلام مع دخول العيد علينا، طبعا أنا فاهمة وعارفة كويس أوي ودي بشرة خير لينا بس لازم نرجع لربنا
أيوة نرجع له بجد، عصينا كتير أوي وجربنا كل حاجة ممكن تتعمل بس ما لقيناش السعادة اللي طول عمرنا بندور عليها، بس لما رجعنا له بجد، لقينا أكتر من ما كنا بنتخيل
أنا فرحت أوي لما كاميليا مراة القس أسلمت وفعلا قعدت أعيط لما شوفت موقف المسلمين منها وإزاي رجعوها للكنيسة بدل ما يحتضنوها ... ربنا يثبتها يا رب ويحفظها ويرزقها حسن الختام
يعني فعلا الناس نسيت الآية ( {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا جَاءكُمُ الْمُؤْمِنَاتُ مُهَاجِرَاتٍ فَامْتَحِنُوهُنَّ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِهِنَّ فَإِنْ عَلِمْتُمُوهُنَّ مُؤْمِنَاتٍ فَلَا تَرْجِعُوهُنَّ إِلَى الْكُفَّارِ لَا هُنَّ حِلٌّ لَّهُمْ وَلَا هُمْ يَحِلُّونَ لَهُنَّ ) دة أمر صرييييح أوي من ربنا إننا ما نرجعهمش للكفاااار .. لا حول ولا قوة إلا بالله

بعدين واحد شيعي رافض حقير ربنا يلعنه يا رب اسمه خاسر الخبيث (ياسر الحبيب ربنا ما ييسر له أي حاجة في دنيته وما يخلي أي حد يحبه) يطعن في عرض أمي وأمك، أم المؤمنين جميعا عائشة رضي الله عنها زوجة الرسول صلى الله عليه وسلم ويقول عنها كلام والله ما حدش يسمح إنه يتقال عن حد ما أهله

بعدين الخنزير القذر فريد فيليبس يحرق المصحف وكذة نسخة من المصحف تتقطع ... دة والله لو حد عمل كدة في كتاب حد عزيز علينا كتبه، كان هتكون لينا ردة فعل، بس إحنا ---------- ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!ء

أنا عمري ما قصدت بردة الفعل إننا مثلا نطلع في مظاهرة ما بتجيبش أي نتيجة ولا نقعد نشتم ونصوت فيهم وخلاص، لا لا لا، الحاجة العملية فعلا إننا نرجع لربنا وأنا بكلم نفسي قبل ما أكون بكلم باقي الناس

لازم نتمسك بسنة الرسول صلى الله عليه وسلم اللي مراته اتشتمت واتطعن في عرضها، لازم نتمسك بالحجاب الصح بتاع أمهات المؤمنين ومنهم عائشة رضي الله عنها ... لازم نحفظ القرآن بجد نحفظه مش نقرؤه وخلاص ... طبعا القراءة مهمة أوي بس بردو لازم نحفظه
أنا صعقت لما عرفت إن قبل يوم القيامة ربنا هيرفع الكلام من القرآن فهيكون المصحف فاضي ويعني اللي حفظ حفظ ، ربنا يستر علينا، لازم نلحق نحفظ قد ما نقدر في صدورنا قبل ما اليوم دة يجي

لازم نعمل حاجة عملية، ناس كتيرة أوي مش ملتزمة بس مسلمة ونفسها تنصر دينها وبدئت فعلا تحفظ القرآن وتقرأ في سيرة الرسول صلى الله عليه وسلم ودي الحاجة الوحيدة المفرحة في الموضوع، ربنا يثبتهم يا رب ويعين الجميع

يا رب سامح تقصيري وساعدني على اللي نفسي أعمله وهعمله بإذن الله طول ما انت راضي عني وبتساعدني

ويبقى الأمل

No comments:

Post a Comment

comments are always welcomed :)