عروس البحر الأبيض

عروس البحر الأبيض

Thursday, August 15, 2013

نفاق

{ رَضُواْ بِأَن يَكُونُواْ مَعَ ٱلْخَوٰلِفِ }
{ وَمِنْهُمْ مَّنْ عَٰهَدَ ٱللَّهَ لَئِنْ ءَاتَٰنَا مِن فَضْلِهِ لَنَصَّدَّقَنَّ وَلَنَكُونَنَّ مِنَ ٱلصَّٰلِحِينَ }
النهاردة بس حسيت بشدة ضعفي وتمام ضعف إيماني .... دة لو عندي إيمان أصلاً
ممكن ربنا مش شايف مني أي خير .... ممكن أكون أنا اللي رغوة .... قشرة .... ولا حاجة
أنا اللي محتاجة حد يشدني ، أشد حد إزاي وأنا مكسورة الجناح؟؟؟
ممكن عشان ربنا يعلم إن مافيش في قلبي أي خير .... لإن لو كان في ، كان سهل لي حاجات كتيرة أوي

لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا .... أنا من السفهاء واللي بيحصل أنا لي فيه إيد ....
فمن يعمل مثقال ذرة خيراً يره .... إن يعلم الله في قلوبكم خيراً .... لو في ذرة خير .... حتى الذرة ما حصلتهاش .... هنيئاً لي بريقي أمام الخلق وسوادي أمام الخالق وأمام نفسي ....

مش كنت أكمل غرق امبارح ؟؟؟ كان لازم ينقذوني ؟؟؟!!! لا فائدة ولا قيمة لوجودي .... ممكن عشان اللي معايا فيها خيرٌ يُرجى فكان لازم ينقذوها فأنقذوني معاها بالمرة ... دة المسار الوحيد ، وأثق أنه الصحيح .... لا أستحق أن أكون معهم .... هم أصحاب الجنة وأنا النار مستنياني .... لا يجتمعان .....

 ارتطام أسناني .... جبانة ....
تسارع ضربات قلبي .... ضعيفة ....
ارتعاش أطرافي ..... منافقة ....

No comments:

Post a Comment

comments are always welcomed :)