عروس البحر الأبيض

عروس البحر الأبيض

Sunday, August 25, 2013

وياكِ

حبي للعالم كله في كفة ، وحبي لك في كفة .... وأنت تعلمين كفة من الراجحة .....

عشت وياكِ أجمل سنين وكنت هغرق وياكِ ..... 

لاقيتك بتدخلي جوا لوحدك .... خفت عليك أوي .... قلت يا نعيش مع بعض ، يا نموت مع بعض .... ودخلت وراك .... ما حدش كان عارف ( حتى انت ) السبب في دخولي جوا .... أول مرة أعملها .... ما قدرتش تغيبي عن عيني .....

أحلى صيف مر علي في حياتي ... بجد بجد ... بدأ وياك وانتهى وياك .... وقفتي جنبي وأنا ماليش جناب ..... كنت ظلي وقت الشمس ومعطفي وقت البرد ..... تصدقيني لو قلت إني سافرت بس عشان أشوفك ؟؟؟!!! شاكة ؟؟؟ مصيرك تقتنعي .... انت عارفة الباقيين بالنسبة لي إيه .....

اللي بخبيه عليك بيكون عشان ما تتوجعيش علي .... أنا كدة .... لما أحب حد بجد ببعد عنه خوفاً من إني أذيقه ألمي ....

قلبي كان بيتفتفت لما نقاشنا احتد .... حسيت إني غبية .... مش انت اللي أتكلم معاك كدة ..... بس فعلاً حسيت علاقتي وياك قويت .....

كتير أوي بحس إني ما أستاهلكيش .... ممكن أكون ابتلاء من ربنا ؟؟؟ تكفير لذنوبك .... كان نفسي أكون لك صديقة أحسن .... صديقة بجد .... عاقلة ومالهاش مغامرات ولا عندها مشاكل .... هي اللي تطبطب عليك .... وحشتني أيام لما كنت في أولى وأنا في ثالثة .... كنت حاسة إني صاحبة بجد ..... سامحيني .... سامحي طفولتي الطاغية ....

بغيير عليك من نفسي !!! لما أعرف إنك كنت مع حد ، بحس إني عاوزة أخنقه .... بكره كل صاحباتك اللي بيقضوا معاك وقتهم .... المفروض أحبهم عشان بيحبوك، بس الغيرة عامياني ، مش عاوزاهم يسرقوك مني ....

عملتيلي اللي غيرك فشلوا يعملوه .... كنت لي الأهل والحبيبة والصديقة .....

بتغيبي وانت اللي على بالي ....

وبيننا معاد .....

اللي مطمنني عليك إني استودعتك الحافظ .... مش بحسناتي المعدومة ولا بدعواتي المرقعة .... بس بكرمه ولطفه هيديك أكتر من أمنياتك ....

فقدت حاجات كتيرة أوي في حياتي - وهو قدر الله  - ولاقيتك انت اللي بتعوضيني عنهم كلهم من غير ما تحسي .... 



مش لازم تقتنعي بكلامي .... أنا شايفاك بتعملي إيه وانت بتقرأي الكلام دة وبعد ما خلصتيه ..... دي كانت تدوينة خاصة ل " حُب حياتي " .... " أميرة فؤادي " .... تعددت المسميات والمحبوبة واحدة ....

No comments:

Post a Comment

comments are always welcomed :)