عروس البحر الأبيض

عروس البحر الأبيض

Thursday, May 23, 2013

عوااااصف


في ناس وأنا بتكلم بكون نفسي أبصلها وأقول " على فكرة، مش مطلوب مني يعجبك كلامي ، ولا مهم عندي ... أنا والله والله ما اتخلقت عشان أبسطك :) !!! ببساطة ، اللي مش عاجبه ما يسمعش ولا يبص :)  الباب يفوت جمل ... لأ ، دة بقى يفوت حوت :)) " .....
-----------
مش ممكن :/ ..... ما حدش هيصدق ..... محتااااجة أقرأ أكتر عن تاريخ الإخوان والشيعة واليهود وعلاقتهم ببعض :/ ..... الواحد مش مطمن .... الموضوع كبير جداً وما حدش هيصدق اللي بيتقال .... لازم يكون معايا دليل .....
حسبي الله ونعم الوكيل في كل من وضع يده في يد اليهود والشيعة في السر والعلن .... مصيرنا ننتصر على "اللي شعارهم ديني والدين منهم برئ" بس لسة ، مش دلوقت ...
فعلاً زي ما اليهود (الشيعة) قالوا " صحيح المسلمين هينتصروا علينا ، بس مش أنتم اللي هتنتصروا ولا احنا اللي هنتهزم .... لسة ما جاش المسلمين الأقوياء ولا جم اليهود الضعفاء" ....
محتاجين نفوق .... عودة إلى الله بصدق ...
فاكرين معركة بدر ؟؟؟ ما تعرفوهاش أصلاً ؟؟؟ طب اقرأوا عنها !!! دي حتى ذكرت في سورة آل عمران .... الملائكة حاربت معاهم !!! فكركم ليه ؟؟؟ مائة أمام آلااااف !!! يللا بقى !!! قوموا !! قومي !!! قوووووم !!! :/
-----------
بمرن نفسي أتكلم على قد الضرورة .... كان نفسي أقول لها " 1) هو انت أصلاً اتعاملت معاي ولا عمرك كلمتيني عشان تحكمي علي ؟؟؟ و 2) حتى لو انت اتكلمتي معايا واتعاملت معايا وحكمتي علي ، فحكمك لا ولن يدل علي :) .... و 3) لو افترضنا إن انت كلمتيني وحكمتي علي وحكمك دل علي فلي الشرف إني أكون فعلاً زي ما انت قلت عني ، ويا رب يجعلني كدة بجد :)) .... و 4) خلص الكلام ، سلام :)
-----------
حد يفكرني يعني إيه مسلم ؟؟؟؟ الواحد بقى شاكك في كل اللي حواليه .... إيه العقليات دي ؟؟؟ للدرجة دي ما فيش انتماء ولا مبادئ ؟؟؟؟ إيه العقيدة التعبانة دي ؟؟؟؟ إيه المعتقدات البايزة (بايظة ؟؟ :/ ) دي ؟؟؟؟ للدرجة دي اتلحس العقل ؟؟؟ فين "ألف ، باء ، تاء " دين ؟؟؟؟؟!!!
والله طبيعي ... حياتهم قائمة على "الأفلام" و"المسلسلات التركية" و "الكليبات" و "آخر صيحات العُري" ، اللي داخل عقلهم قرف ، متوقعة اللي يطلع يكون إيه ؟؟؟ شَهْد مثلاً ؟؟؟ إلى الله المشتكى .... والله ما عارفة اللي عندهم أطفال بيربوهم إزاي ؟؟؟؟ ربنا نجاني :)) .... دة في اليوم الواحد الفساد بيبقى الضعف !!! كنا عايشين في عصر برئ من سَنة !!! آه والله ، برئ بالنسبة للي بشوفه دلوقت .... هي الناس متخدرة ؟؟؟؟
دة أحد التفاسير لإن الناس كانت بتجيب بال 6-7 ، دلوقت يا دوب اتنين .... ربنا يعينهم ، هم اللي جابوه لنفسهم .... ما علينا .....
-----------
لما واحد محسوب عالمسلمين يكلمك عن الشيعة ويقول "في منهم كويسين" أو "مش كل اليهود وحشين" !!!!! بجد يعععععع !!! حضرتك كدة خلتني أحط عليك إكس كبيرة حمراء !!!.... الكلام معاك مش هيجيب نتيجة بالذات لما تكون انت أصلاً فلسطيني ... إزاي تنسى جرايمهم ؟؟؟؟ إزاي ؟؟؟؟ للدرجة دي ؟؟؟؟ إخي ي ي ي !!! يع ع ع ع !!! :((
قلبي الصغير لم يعد يحتمل .....
------------
اللي بيصلي بس بيتقال عليه ملتزم !!! ههههه !!! ههههه !!!! ههههه !!! زمن العجايب .... ههههه :(((
------------
في ناس ما بتنزلش من زورك .... حتى لو شربت عليهم نهر كامل وعصرت على نفسك شجرة ليمون .... 
وفي ناس أول مرة شفتهم حسيت فعلاً إنك عارفهم من زمان أوي (دة واقع عيشته، مش كلام أفلام).... ولما جيت تكلمهم أول مرة كنت عاوز تقول "ما انتم عارفين بقى" مع إنهم لا عارفين ولا حاجة ....
تلاقي نفسك كملت مع الأولين وتلاقيهم في كل مكان قدامك وشغااال تعصر ليمون :/.... 
والتانيين تبعد عنهم بمحض إرادتك و ..... sigh !!!
إنها الأقدار .....
-----------
 يعني إيه صداقة ؟؟؟
-----------

-----------
الغيرة .....
-----------
الغبطة ......
-----------
التخن (طخن؟؟) ......

3 comments:

Unknown said...

غموض! ده مؤشر كويس .. حتى لو الغموض ده لى أنا كمان
بس مبسوطة
:))

رجعتينى لسنتين -أو ربما ثلاثة- للوراء .. أيام ما كنت بقرأ التدوينة مفهمش حاجة !

ما معنى الصداقة ؟
أزعل كدة !
الصداقة ببساطة ...
.
.
هى أنا يا عزيزتى
nihahahaa :D

أحيك
<3

HopefulHopes said...

ايه دة ! فعلاً ؟ غير مقصود بالمرة بس مؤشر حلو ..... معناها بدأت أستعيد حياتي الطبيعية :)
--------
اا لا لا لا ....
ليست صداقة ، لقد تعدينا الصداقة بمراحل ... أسمعت عن توأم الروح ؟ عن حب الحياة ؟
هذه أنت لي ... أبقاك الله لي يا حبيبتي الجميلة

Unknown said...

آااه .. :)ء
--
لا مسمعتش .. عشت
:)
آميين .. وأنت أبقاك الله لى ..

Post a Comment

comments are always welcomed :)