عروس البحر الأبيض

عروس البحر الأبيض

Friday, June 4, 2010

خواطر متفرقة

ء" إِنَّهُ مَنَّ يَتَّقِ وَيَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ " .... سورة يوسف الآية 90
الحمد لله :)
-----------------------------------
ولكني نبذت زمام أمري ** لمن تدبيره فينا عجيبُ
------------------------------------------
واكتشفت أنّى لا أعرف فى حياتى الا حقيقة واحدة ،،، وهى أننى لا أعرف شيئا عن البشر
------------------------------------
كيف تريدين الناس أن يفهموك وأنت لم تقومي بفهم نفسك حتى الآن ؟؟؟؟
------------------------
زعلانة أوي إنها مش جيا 15-6 بس مبسوطة عشان إن شاء الله هقدر أذاكر أركيتكتشر
-------------------------------------
أحيانا فعلا في وسط الحزن أو العصبية بتكتشف حاجة حلوة، مثلا أنا كنت قاعدة بكتب وأنا متنرفزة على مايكروسوفت وورد وبالغلط دوست على كونترول وشيفت بدل ألت وشيفت عشان أحول بين اللغات واندهشت لما لاقيت اتجاه الكتابة اتغبر من الشمال لليمين إلى من اليمين للشمال !! فرحت إني اكتشفت حاجة بسيطة ولاقيت نفسي قاعدة بجربها ونسيت سبب نرفزتي !!!
-----------------------------------
أنا متغاظة أوي ونفسي أعيط .. كتبت كلام جميييل أوي عن نفسي (ما أقصدش إني مدحت نفسي، بالعكس خااالص :) ) في ظهر ورق كنت بذاكر فيه ونسيت ورميت الورق ورمينا الزبالة !!! بس عادي يعني، اللي خلاني أكتبه، يخليني أكتب غيره وأحسن إن شاء الله : ) ما دام الكاتب هو نفس الشخص ...
-----------------------------------------
لا ضرر في أعادة ترتيب الأولويات وإسقاط بعض الأهداف ... لا ضرر في التعديل طالما أن هناك خطة بديلة ....

No comments:

Post a Comment

comments are always welcomed :)