عروس البحر الأبيض

عروس البحر الأبيض

Thursday, October 7, 2010

خواطري لليوم

My advice to me : " 99% of your fears never happen, so RELAX and stop giving things more importance than they deserve :) " ...
---------------------
Bye Byeeeee FOREVER windows إن شاء الله :D ... Welcome Linux, I love u soooo much, U ROCK !!! :)
--------------------
ما شاء الله، صاحبتي من سي إس دي 2010 بقيت ماما أول امبارح ل"يحيى" ، ربنا يقومها بالسلامة يا رب ويبارك لها فيه ويتمم لها بخير وصاحبتي التانية من سي إس دي 2011 حامل ماشاء الله وربنا يقويها بقة على السنة الجميلة دي والمشروووووع
:D
الناس دي هي اللي محسساني إننا كبرنا أو مصيرنا نكبر وتبقى ورانا مسؤوليات غريبة كدة، الواحد نفسه يفضل حاسس إنه طفل :) ء
--------------------
احترامي وكامل تقديري للناس المحترمة والناس اللي بتحب تدخل وتقرأ والناس اللي بتبعت تقول لي إنها بتستمتع وبتستفيد، بس معلش، دي رسالة للناس اللي بتدور على أي حاجة في تنكش فيها .....
بجد يا بشر، دة بلوجييييي أنا وأنا حرةةة فيييييييييييه، مش فاهمة ليه لسة في أطفال بتخش على بلوجي وتقعد تقول كلام عجيب ومضحك إلى حد ما ... ما حدش غصبكم تقرأوا ولا تدخلوا أصلا، ويا ريت بقة تبطلوا تفسروا الحاجات بمزاجكم، صدقوني هتموتوا بغيظكم وولا هتعرفوا أبدا أنا بتكلم عن مين إن شاء الله ... مش كل حاجة بكتبها هنا ليها علاقة بناس في دفعتي، الناس بقابلها في كل حتة، في الدفعات التانية من جوا القسم وبراه، في الشارع، الجيران، البيت فالدنيا ما وقفتش عليكم يعني ... وكمان يعني خلاص احنا كبرنا بقة وأكترنا بلغ سن الرشد (أنا لسة) ولازم اهتمامتكم تكون أكبر بقة وتفكروا تفتحوا بيوت أو تركزوا في المشروع على الأقل، ربنا يهدي كل مبتلى في نفسيته وعقله ... فعلا، "حضرتك مش عارفة نوعية ونفوس الناس اللي بتقرا المدونة بتاعت حضرتك, في ناس عندنا في الدفعة مستعدة تسيب اللي وراها واللي قدامها عشان تعرف مين اللي حضرتك تقصديهم" ... أما عالم غريبة صحيح، كل واحد حر يكتب اللي هو عايزه بس الواحد بقة مش حر يقرأ اللي هو عايزه لو هو لسة تفكيره طفولي ... " وما ضر نهر الفرات يوما *** أن خاض بعض الكلاب فيه" و "لستم بأكفائنا لنكرهكم ** وفي عداء الوضيع ما يضع" ...
--------------
أنا بحب السنة دي أوي أوي الحمد لله وما شاء الله، نفسي ما تخلصش أبدا، فعلا من أسعد سنين حياتي، يا رب ديم علي حبها ... بحب كل صحباتي أوي ربنا يخليهم لي ويجمعني بيهم تحت ظل عرشه ... فعلا الرفقة الصالحة اللي تقف جنبي في الشدة، تنصحني لما أغلط، تفكرني لما أنسى ... يا رب اسعدهن واحفظهن ولا تنسيني حبهن ونفضل حبايب إلى أن نموت ... كل سنة من أول ما دخلت القسم كان بيكون في قيد ما أو حاجز رهيب بيني وبين ربنا بس الحمد لله أنا كسرت القيود السنة دي وطنشت كل حاجة وأطلقت لثقتي وتوكلي العنان :) ، يا رب أدم علي نعمك ... ما حدش هيحس باللي حسيت بيه إلا اللي فعلا قرر يبقى أحسن مع ربنا وساب كل حاجة ممكن تغضب ربنا عشانه بس وصدقوني، ربنا بيعوض أوي وبحاجات أحلى بكتيييييير من اللي كنا عاوزينه ، الحمد لله
---------------------

I won’t give up, I won’t break down,
sooner than it seems life turns around ....
and I will be strong, even if it all goes wrong,
when I’m standing in the dark I’ll still believe,
that someone is watching over me ...
All I know is that yesterday is gone, and now I belong, to this moment to my dreams ...
It doesn’t matter what people say, It doesn’t matter how long it takes ...
-------------------
"تررررن" ... "ألو، محمود؟" "لا الرقم غلط" ... مش فاهمة صوت بنت يعني هتكون محمود إزاي ؟؟؟!!! طب خليها محمودة مثلا !!! "ترررررن" "ألو، نوسة؟" "هو حضرتك مرة محمود ومرة نوسة؟" ..... "تررررررن" "يا ألو" "نوسة؟؟" "والله العظيم أنا مش نوسة" !!!!!! ....
------------------
مودته تدوم لكل هول ... وهل كل مودته تدوم (^_^) إقرأ البيت بالمقلوب حرفا حرفا واكتشف الإبداع‌
-----------------------
"Knowing that there is worse pain doesn't make present pain hurt any less."

3 comments:

Anonymous said...

:D:D
لا ير جم إلا الشجر المثمر يا فيدو معلش خليكى أنتِ الكبيرة
:D:D
أنا مش عارفة الحياة من غير فيدو حتبقى عاملة ازاى صراحة ربنا يخليكى لكل الدنيا دى
:D
وعقبال لما تبقى أم سارة عشان أكيد حتسمى بنتك على اسمى
:P :P :D

Doha Esam said...

love it as usual
Good luck in your senior year and I wish you happiness for ever.

Anonymous said...

سارة حب حياتي
هو أنا أصلا أطول أبقى أم سارة ؟؟؟ دي حاجة تشرفني :****
ما أنا فعلا إن شاء الله هبقى أنا الكبيرة واللي نفسه يتكلم، هسيبه يكلم نفسه
ربنا يخليك يا رب.... يخليني بس مش لكل الدنيا أوي لحسن في ناس وجودي بيكهربها
أصل شحناتي إيجابية أوي ما شاء الله فبلسوع
:D
ربنا يهدي

ضحضوحة: شكرا يا حبيبة قلبي وربنا يخليك ليا يا رب ويوفقك في كل أمور حياتك سواء دراسية أو غيرها :****ء

Post a Comment

comments are always welcomed :)