عروس البحر الأبيض

عروس البحر الأبيض

Thursday, October 21, 2010

ما حسيتش بنفسي

I love my 4th year at CSD and love all the girls I know, I can say nothing more :-) ...
-------------------------
من ذا يظنُ الحياة أجمل إن تحققت كلُ أحلامه ؟؟؟ كيف يكون للأيام طعمٌ وللسنوات معنىً دون أن تحلمَ بما لم تنل ؟؟ أشهى مشاهد العمر هي التي نعيشُ فيها المبتغى حقيقةَ .. نعملُ من أجله ونسعى .. نسأل عنه وفيه ونذهب و نجئ ... الخيال فعله كالسحر يحقق كل شئ في لحظات !!ء
--------------------------------
ولن يغلب عسرٌ يسرين :) ء
-------------------------------
ثمانيةٌ لا بُد منها للفتى ** ولا بُد أن تجري عليه الثمانية
سرورٌ وهمٌ واجتماعٌ وفرقة ٌ ** ويسرٌ وعسرٌ ثم سُقمٌ وعافية
--------------------------------
الواحد طول ما هو ماشي في الشارع، لسانه ما بطلش يقول "الحمد لله الذي عافاني مما ابتلى به كثيرا من خلقه وفضلني عليهم تفضيلا" ... ياااااااااااااااااااه، أنا متغرقة نعم ، يا رب سامحني لما بشتكي :(((( ء
---------------------------------
السنة اللي فاتت صحيح اتألمت فيها أوي وكان كل أسبوع تقريبا حزن شكل، بس علمتني حاجات كتيرة جدا ما حسيتش بقيمتها إلا دلوقت اللهم لك الحمد ... كمان ممكن يكون الواحد بيتعرض لعواصف، بس ثقته انها هتنتهي قريب تخليه ولا يحس بأي حاجة ...ء
-----------------------------------
النهاردة ليلة 14 ذو القعدة يعني باقي أقل من شهر على العيد ويعني النهاردة قمر 14 وأنا طبعا زي ما أغلبكم شاف، بعشق التصوير ولازم أصور قمر 14 والغروب .... الحمد لله، من بداية السنة وربنا قاعد بيديني في منحاااات والله لو اتكلمت عنها هنا ورصيتها مش هيكفي، ولسة من يومين جيلي أسعد خير ممكن أسمعه وبإذن الله في خبر مفرح أوي أوي خلال شهر بإذن الله ربنا يتمم بخير بس :) ... أصل ديما الحاجات الحزينة أوي أو المفرحة أوي بتجيلي قبل الميد ترم على طول عشان ما أعرفش أذاكر، بس الحمد لله، طالما التوقيت دة ربنا هو اللي مختاره، يبقى أكيد خير وعقبال الجميع يا رب :) :) :) ....ء
-------------------------
للي متابع أحوال اللاب توب، أنا من اسبوع نزلت وندوز سيفن عشان أوبنتو حاجات كتيرة أوي مش شغالة عليه وجابلي اختناق ... بجد سيفن دة جباااااار ، ما شاء الله، ما احتجتش أنزل الدرايفرز زي باقي الويندوز، على طول كل حاجة اشتغلت ... كمان ما شاء الله، خفيف أوييييييي ... طبعا ما فيش فرحة بتتم، فأول ما الويندوز نزل، راح الشاحن اتخرس وبطل يشحن كدة والبطرية فضيت والجهاز قفل .. أنا كان ممكن أتزربن وأزعل بس بجد فرحت أوي وشكرت ربنا وروحت قضيت اليوم مع واحدة قريبتي ساكنة بعيد أوي وكان نفسي أزورها من زماااان بس طبعا وقتي لا يسمح بأي حاجة .. آدي منحة، وهي فرحت بيا أوي وقعدت تدعيلي، أصلا كانت الشركة قافلة عشان أجازة فما عرفتش أجيب شاحن تاني ولا أشوف دة ماله .. بعدها بيوم روحت مول سموحة وجبت شاحن تاني الحمد لله وكله تمام يا ريس
-----------------------
بيقولوا مع كل محنة منحة، بس سبحانك يا رب ، أنا بتعامل مع الكريم، ادتني كذة منحة مع المحنة اللي مرت بيا ... حليم والله وكما قلت "أنا عند ظن عبدي بي" وأنت لم تخيب رجائي يا رحيم
---------------------------------
امبارح فجأة كدة من غير أي مقدمات، لما روحت بعد المغرب عشان كنا بنسلم أي إس، اتوضيت عشان أصلي العشاء ودخلت الأوضة اصلي وفجأة ما حسيتش بنفسي وكل حاجة اختفيت من قدامي ... فوقت على الساعة اتنين قبل الفجر مفزوعة وبقول "أنا فين" واطمنت لما شفت الورق اللي معلقاه في الأوضة واتخضيت لما شفت الساعة كام وحاولت أسترجع إيه اللي حصل فاستنتجت إني أغم عليا وأنا رايحة أصلي !!!... سبحان الله، حسبوني دخلت أنام وأنا أغم عليا كدة فجأة ... الحمد لله إنها جت على كدة
--------------------------
سبحان الله، الواحد بيكون بيعمل حاجة عادية ويعدي عيله حد ملتزم، يحس إن كل حاجة بيعملها في اللحظة دي غلط .. ربنا يجزاهم خير، مجرد وجودهم بيفكرنا بالله .. بس مش عارفة دي قلة ثقة في النفس ولا ؟؟؟
------------------------------
I asked Allah for 6 and he gave me 5.57... He is soooo merciful, he could've given me NOTHING ... I love Allah so much and am happy that He is My Lord :-) ....
------------------------------
Bye Bye pains, I learnt how to treat you :-)
-----------------------------
وإلى لقاء قريب، فجر الأحد بإذن الله مع أحداث سعيدة بإذن الله، أنا من جاء بالفكرة وأنا ورضوى تعاوننا في التنفيذ
:) ويبقى الأمل :)

No comments:

Post a Comment

comments are always welcomed :)