عروس البحر الأبيض

عروس البحر الأبيض

Sunday, May 2, 2010

ء :) الحمد لله :) ء

Dear blogger,
How are u ?? I am gr8 al7amdu li Allah : )
النهاردة كان زي بداية أي يوم، نزلت بدري بنية حضور محاضرة الدكتورة ليلى بس الظاهر إن النية ما كانتش سليمة : ) ... ركبت المشروع وقعدت أقرأ في مصحفي الصغير ( على فكرة، لو كل يوم بتقرأ في القرآن في سكة الذهاب إلى الكلية، هتختم القرآن مرة في الشهر : ) ) وفجأة واحنا في كليوباترا، وإذا بنافورة "ترجيع" دافئ ( أكرمك الله ) تتدفق علي من راسي وإلى قدمي من الست اللي ورايا !!! أعتذر عزيزي القارئ إن كنت قد اشمئززت، ولكن يمكنك تخيل مدى اشمئزازي أنا !!!! فجأة لاقيت نفسي من الخضة قعدت على حجر البنت اللي جنبي ... والست بردو كملت ترجيع عليا !!! وأول ما خلصت كل حاجة ومسحت بقها ( كنت بفكر أخليها تكمل وتمسح بقها بما تبقى من هدومي )، راحت الناس مطلعة لها كيسة !!! المهم، أنا بقة قعدت أحمد ربنا !!! آه والله، صراحة في حاجتين لفتوا نظري أويييييي ... أولا، اللي جنبي نصرانية وكل جسمها مكشوف، فحمدت ربنا على نعمة الإسلام وإني متغطية عشان كدة الترجيع ما جاش على شعري ولا دراعي ( سبحان الله !! لو كانت قعدت مكاني كان زمانها ....... ) ... أتوقع إنها إن شاء الله ممكن تسلم وتتنقب بسبب الواقعة دي ...
ثانيا حمدت ربنا إن واحدة زيي وبذنوبي ربنا ما خلاش مية نار ولا بنزين مثلا يتكب عليها .. أنا أستاهل حاجة أسوأ من الترجيع ( أكرمك الله ) ، بس ربنا رحيييييم أوييييييي
نزلت عند نفق كمب شيزار وهاتك يا مسح، خلصت باكيت المناديل اللي معايا بس ولا هما هنا، الطرحة والنقاب والعباية متغرقين وريحتهم وحشة !!! والله كنت هرجع البيت وأغير بس لاقيت الوقت مش هيكفي أحضر دكتور مصطفى أمين وأنا صراحة ما أقدرش أفوت له محاضرة !!!
روحت الكلية وغسلت العباية والحاجة وهيا عليا بالمية والصابون والمناديل المعطرة وقعدت أنشف بمناديل ... لاقيت الساعة بقيت 9 ونص طبعا خفت أدخل عشان الدكتور يا إما هتهزقني يا إما هتمنعني من الدخول والواحد مش ناقص حرقة دم ....
أنا أسفة لو الموضوع مقرف أو مالهوش لازمة بس أنا لازم أحكي للمدونة كل حاجة بتحصل لي بالذات لو أول مرة تحصل أو لو كانت واقعة لا تنسى وأنا ما اتوقعش هنسى " أول مرة حد يرجع عليا في حياتي كلها " ...
الحمد لله على نعمه، مسلمة، محجبة، مش أنا اللي رجعت، مجرد ترجيع اللي جه عليا ( أكرمك الله )، ..... بجد أنا في نعم، اللهم لك الحمد
ألقاك قريبا بإذن الله
: ) ويبقى الأمل : )

6 comments:

Anonymous said...

Fido ana awel mara a3ref el 7kaya deh !!!!, btw t2dry te-guess men ana :D?

Anonymous said...

حلوة
te-guess
دي !!!!!! هههههههههههههه
صراحة، طبعا لأ، أنا شاكة إنك رنا أو رشا
مش عارفة والله، حاسة إن أسلوب الكتابة مش غريب عليا (مع إنك ما كتبتيش إلا سطر) بس أكيد واحدة بتحبني ما دام بتقولي لي فيدو
وأنا كمان بحبك
:-*

Anonymous said...

Rana men aw Rasha meen ? enty 2rbty :D

Anonymous said...

rasha noor aw rana tarek ... But I have a very strong feeling that u r my dear 2ooosha :-****

Anonymous said...

saaaaaaaaaaaaaa7 tstahly bosa :*:* we ana kman ba7bek <3 :*

Anonymous said...

سبحان الله
فعلا، قلب اللي بيحب
كان في احساس شديد وصوت قوي بيقول لي كدة
:-*
أهلا بيك في مدونتي
(my blog)
ربنا يخليك ليا
:)

Post a Comment

comments are always welcomed :)